Selasa, April 27, 2010

S.I.T.I (Geng....ini dari hati saya)

 Tak tahu dari mana saya nak mula. Satu penghargaan buat seseorang yang selalu saya ingati. Dia bukan kekasih hati tapi selalu ada di sisi. Setiap kesusahan saya-kegembiraan saya-kesedihan saya-dialah yang selalu jadi rakan kongsi. Siti Fatimah Mohd Noor. Jangan terkejut ya saya tulis pasal awak di sini. Yang paling penting sekali jangan marah sebab cerita ini saya pamer tanpa izin awak sendiri.

Awak ingat lagi kali pertama kita jumpa?Masa tu kita di tempat temuduga. Sempat juga kita berbual seketika. Saling berkenalan buat kali pertama. Bila saya dapat jawatan tu, awakla orang pertama dalam minda saya. Teringin sangat nak tau awak dapat ke kerja tu. rasa menyesal pula tak minta nombor telefon awak masa tu. Hari pertama lapor diri saya jumpa awak lagi. Mungkin bak kata orang kita ni ada chemistry. sebab tu la kita boleh serasi. Tak sangka kita terus jadi kawan sampai hari ini.

Kita mula rapat dari hari ke hari. Segala rasa semua kita kongsi. Yang paling buat saya ingat awak sampai hari ini-bila awak bertindak semacam pelindung saya waktu saya sendiri sendiri. Rasanya kerja saya tak sempurna kalau tak ada awak sekali. Awakkan yang selalu jadi rakan kongsi. Bila saya ada masalah awak pun sama susah hati. Sakit saya awak pun kalau boleh nak mc. Saya kan selalu ke hospital-itu pun awak nak ikut sekali. Awak kata kalau ada teman tak la saya bosan sendiri sendiri. Terharu saya sampai rasa air mata menitis dalam hati.

Pasal makan awak memang tak pernah lupakan saya. Apa yang awak makan lepas tu mesti awak bawa untuk saya pula. Tak dapat hari ini, esok lusa mesti ada. Bila bercakap pasal makan dengan awak perut saya mesti jadi lapar. Awak memang pandai buka selera saya. Dengar cerita awak, sudah cukup buat saya mengidam walaupun benda tu saya tak pernah rasa. Kata awak saya ni kurus. Mesti makan lebih sikit. Sebab tu bila saya kata tak ada selera awak mula cadangkan makanan yang enak enak untuk saya. Makan apa pun kalau dengan awak yang saya tak suka pun boleh jadi suka.



Bila awak tukar tempat kerja saya rasa dunia macam terhenti seketika. Tak dapat saya bayangkan bila saya ke pejabat awak tak ada. Kalau boleh saya tak mau awak berhenti. Kalau awak tak ada hilanglah perisai saya. Tapi saya tau awak akan selalu dekat dengan saya walaupun kita tak dapat selalu jumpa. Awak selalu sms saya. Tentang kesihatan saya tak pernah awak lupa. Pernah saya menangis baca mesej awak. Masa tu saya ada masalah berat.Rasanya tak mampu saya pikul seorang diri. Awak kata kalau awak dekat awak nak temankan saya. Duduk sebelah saya. Tenangkan saya. Redakan kesedihan saya.Gembirakan saya semula. Syahdunya ayat awak.

Syukur sangat Tuhan jumpakan awak dengan saya. Awak lah sahabat saya. Kalau satu hari nanti saya dapat kawan lagi, saya harap dia tak macam awak sebab saya nak cuma awak seorang je yang macam awak dalam hati saya. Sayang awak sangat sangat ;)


                                                                           S.I.T.I




*senyum sambil kesat air mata*

Share

5 ulasan:

alyia berkata...

sedeyy.. :'(

lee_xa is Intan berkata...

nak dapat kawan memang senang tp nak dapat sahabat susah sgt2. syukur kerana saya ada sahabat yang macam dia ;)

sittang berkata...

~kelakar la. saya baru je jumpa blog awak (tak pernah tau kewujudannye). terharu membaca jugak. rasa nak terkeluar jugak air mata ni. he he...awak pun kawan yang best. kita kan geng~

lee_xa is Intan berkata...

hehe...alamak...awk jmp suda blog sy ni.hehehe....sy plak br pasan ade komen dr awk :)

sittang berkata...

he he. baru je jumpe. ok la, terharu I baca. hi hi