Jumaat, April 09, 2010

Mari saya ceritakan tentang hati saya

Hati saya warna merah kerana saya tak mau hati yang hitam
kejam
Hati saya wangi kerana saya tak mau hati yang busuk
jijik
Hati saya tidak bulat macam bola
yang boleh ditendang sesuka hati
Hati saya tidak rapuh seperti kaca
yang tersentuh sedikit pecah berderai
Hati saya punya rasa
sayang-rindu-suka-sedih
kerana saya pun manusia-bukanlah sepanjang masa boleh ceria

pernah hati saya cuba disentuh-dicalar-direntap
mujur ia tetap teguh
gagah bak bahtera membelah samudera
tiada ia tergugah dengan ombak besar

saya manusia biasa
saya bukan orang suci
sebagai manusia, hati saya juga kadangkala terpesong
membisikkan onar
tapi saya mohon yang di luar sana
INGATKAN SAYA BILA DIRI SAYA MULA MENGIKUT KATA HATI
YANG SERINGKALI TERMAKAN HASUTAN NAFSU
agar saya tetap di landasan yang benar......
.
.
.
.
.
.
.
.



*sudah ada senyum di wajahnya. Mungkin hatinya sedang berbunga.*

Share

Tiada ulasan: