Selasa, April 06, 2010

Kasih dan Kasihan

sejak akhir2 ini saya diasak kisah duka sahabat2 saya
*Tersentuh hati*
ada yang baru dilukakan hatinya oleh si kekasih
ada yang sudah lama lukanya tapi masih berdarah calarnya
ada juga yang tercalar hatinya ditambah cuka pula pedihnya
melihat kesedihan mereka
syahdu rasa hati saya

Wahai lelaki
mengapa dihancurkan sekeping hati

yang mengingatimu tiada henti
yang telah memahat namamu dalam hati
yang mengharap cintamu sampai mati
tergamak pula kau mengkhianati

Dulu kau rayu cintanya
kau belai kasihnya
rupanya kau bersandiwara
tidakkah kau tahu
hati wanita ini selembut salju?

Sedang dia leka dengan bahagiamu
menyusur pelangi seiring kasihmu
menyanyi bersama ombak tentang lagu rindu padamu
berbicara bersama bulan hakikat cintanya terhadapmu
kau renggut segala rasa itu darinya
kau sketsakan sebuah kisah luka hidupnya
lenyap senyum indah diwajahnya
habis ghaib merdu nyanyiannya
terpaksa merelakan kesayangannya berlalu pergi
lantaran cintanya tak lagi dihargai

Wahai sahabat2 yang saya sayangi
usah lagi dikenang pada yang telah mengkhianati
lepaskanlah dia pergi
doakan dia bahagia bersama cinta sejati
sesungguhnya dia yang rugi lantaran tak menghargai
kasihmu yang tulus suci
di luar sana....belum tentu dia ketemu insan yang
menyintainya sepertimana kasihmu padanya

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

:: buat sahabat2 saya yang sedang luka hatinya, cepat lupakan yang menyakitkan itu ya! menangis puas2 sekarang, lepas itu kamu jangan fikirkan dia lagi. saya sedih bila tak nampak manis senyum kamu. kalau boleh, saya ingin peluk kamu erat2. kalau kamu perlukan bahu untuk bersandar, telinga untuk mendengar, kamu cari saya, ya!walaupun dia sudah tidak sayang pada kamu, saya tetap sayang kamu sampai bila2::




Share

Tiada ulasan: