Rabu, Jun 16, 2010

selamat tinggal kata saya-selamat jalan kata awak-selamat datang kata dia

entah macam mana mau menerangkan perasaan yang berbaur ini. dalam suka ada sayu. dalam gembira ada sedih. tak tau bagaimana mau mengadun segala rasa ini agar menjadi satu rasa yang menyenangkan. kata orang, bertemu kemudian berpisah tu perkara biasa. itu memang menjadi lumrah dalam hidup di dunia. saya mengerti yang itu. yang saya tak mengerti kenapa setelah kita senang dengan yang itu kita terpaksa meninggalkannya. kenapa setelah kita selesa bersama yang itu kita terpaksa berjauhan pula. kenapa tidak sebelum itu?meninggalkan sesuatu sebelum kita suka - sebelum kita selesa. bila sudah serasi dengan yang lama kenapa pula mesti menyesuaikan diri dengan yang baru.
.
.
.
.
.
.
.
.
awak, awak tau tak masa saya nak tinggalkan awak berat sangat hati saya. bila awak minta saya fikir betul betul tentang keputusan saya, saya rasa sedih sangat sangat. awak nampak saya senyum, ketawa. mesti awak ingat saya suka kan?mesti awak tak tau sebenarnya saya serba salah. saya keliru. betul ke keputusan yang saya buat?kalau keputusan saya silap macam mana?mesti awak tak tau setiap kali awak cakap yang kita baru saja bersama saya sudah mahu pergi, saya rasa sayu sangat sangat. mesti awak tak tau masa saya ucapkan selamat tinggal, kalau boleh saya mahu awak halang saya. larang saya pergi. tapi awak kata saya sudah dewasa, saya patut tahu buat keputusan sendiri. awak tak ada hak nak halang saya sebab ini melibatkan masa depan saya. saya tau awak bagi hint macam macam supaya saya ubah keputusan saya. tapi saya buat buat tak faham. saya mahu awak terus terang halang saya, bukan dengan kata kata awak yang tersirat tu. hari tu entah berapa kali awak pesan pada saya supaya selalu selalu datang lawat awak. saya angguk tapi saya tak tau saya dapat tunaikan permintaan awak atau tak. maafkan saya kalau saya tak dapat tunaikan permintaan awak. masa awak peluk saya, saya rasa betul betul sayu. rasa macam tak mau pergi tapi saya dah buat keputusan, saya tak boleh patah balik. masa saya  tinggalkan awak sendirian di situ saya rasa kalau masa boleh diputar semula, saya nak tukar keputusan saya. saya nak pilih awak sebab saya tau awak baik, saya tau awak boleh buat saya selesa. tapi saya dah pilih dia. dia sedang menunggu saya di sana. saya sudah berjanji untuk bersama dia. bukan saya pentingkan diri sendiri tapi saya tak boleh mungkir janji. awak pun tak mahu saya mungkir janji kan?lagipun awak kenal dengan pilihan baru saya. mesti awak tahu kenapa saya pilih dia. bukan sebab awak tak baik. awak dan dia ada kelebihan masing masing. tapi saya mesti pilih satu. saya tidak boleh jadi tamak. sekarang saya sudah bersama dia tapi saya selalu ingat pada awak. saya gembira bersama dia dan saya harap awak pun gembira tanpa saya di sisi awak. cuma satu yang saya mau awak janji pada saya, awak jangan lupakan saya sebab saya akan terus ingat awak sampai bila bila......

*sayu*

selamat tinggal JKWP KL
*rasa macam ada batu besar di kaki saya waktu saya melangkah meninggalkan awak*
Share

2 ulasan:

Unknown berkata...

sungguh merumitkan untuk dipikirkan ........

lee_xa is Intan berkata...

rumit ke???part mn yg rumit tu?meh nk bg clear :)