Jumaat, Mac 26, 2010

Sebuah puisi di hari lahirmu

 
Semalam cinta hati saya bisikkan lagi kata itu
dia kata dia terlalu takut kehilangan saya
kebahagiaan dia ada pada saya
terharu sungguh saya
rasa nak menitis air mata
selain keluarga saya, dialah satu satunya yang terlalu amat sayang saya
apa kemahuan saya dia turutkan
katanya asalkan saya gembira, dia bahagia
kerana bahagia dia ada pada saya
kalau saya tinggalkan dia, hilanglah bahagia dia
cuba saya uji dia
kata saya mungkin bahagia dia ada juga pada orang lain
katanya dia terlalu amat bahagia bersama saya
tidak perlu lagi bahagia dengan yang lain
sayunya rasa....
terasa saya terlalu dihargai
rasanya sayalah orang yang paling bertuah
dalam ramai-ramai wanita dalam dunia ini dia pilih saya
untuk dicurahkan kasihnya
terasa macam kami berjalan atas pelangi
semakin dalam sayang saya pada dia

 saya bukan baru kenal dia
sudah lebih sedekad kami bersama
banyak kenangan kami kutip sepanjang perjalanan
yang pahit ada manis pun ada
macam macam dugaan yang kami jumpa
tapi kami tak pernah putus asa
kerana  saya dan dia yakin kalau cinta kita suci..........
....satu hari nanti pasti bahagia bersama

katanya dia tak mahu cinta sampai hujung nyawa
kerana dia mahu cinta ini kami bawa sampai ke syurga
di sana nanti dia mahu saya jadi bidadarinya
kerana di dunia saya sudi jadi suri hidupnya
suci sungguh niat dia  kan?

biarlah orang nak kata apa
yang penting kami bahagia bila bersama
ceria saya ketawa dia
sedih saya tangis dia
gembira saya bahagia dia

dia tidak punya apa apa
dia hanya orang biasa biasa
tapi bagi saya dia punya segalanya
biarlah kami hias istana ini dengan cara kami sendiri
kerana kamu semua tidak rasa apa yang kami rasa.....

buat cinta hati yang saya sayangi
yakinlah kasih ini tak pernah terbahagi
segala ikrar janji selama ini
semuanya tulus dari hati...........yang suci
SELAMAT HARI LAHIR. SEMOGA KITA SENTIASA DALAM RAHMAT YANG MAHA ESA





:: hadiah En. Fiance belum beli lagi. Haish.....bagi hati je la.
bolehkan? ::Share

Tiada ulasan: